تشويق و تنبيه
تشويق و تنبيه
نوشته شده توسط سامان در ساعت

  

تشويق و تنبيه

 

يكي از روش‌هاي درماني اين است كه نوجوان مبتلا در فاصله زماني كه براي خودش در نظر مي‌گيرد اگر موفق به ترك اين عمل شد خودش را تشويق كند و به خودش جايزه بدهد، ولي چنانچه در فاصله شخص شده باز هم مرتكب خودارضايي شد جريمه و تنبيهي براي خودش در نظر بگيرد. تشويق بايد چيزي باشد كه به نوجوان انگيزه بدهد و او را در تصميمش استوار گرداند. همچنين تنبيه و جريمه بايد قدرت بازدارندگي بالايي داشته باشند به طوري كه نوجوان هر وقت اراده كرد خودارضايي كند، تلخي تنبيه و جرمه به ذهنش بيايد و همين امر مانعي در برابر خودارضايي باشد. البته تنبيه و جريمه نبايد به گونه‌اي باشد كه فرد مبتلا از انجام آن ناتوان شود و كم كم از كارآيي بيفتد. نوع تشويق و جريمه هم براي افراد مختلف فرق مي‌كند. هر فردي بايد خودش جايزه و جريمه خودش را تعيين كند. مثلا شخصي كه از فوتبال بازي كردن با دوستانش خيلي لذت مي‌برد، اين را به عنوان جايزه‌اي براي خودش قرار دهد كه فقط در صورت موفقيت دربرنامه درماني‌اش به فوتبال بپردازد. يا كسي كه روزه گرفتن برايش سخت است در صورت انجام خودارضايي يك يا چند روز روزه بگيرد و ... البته اگر تشويق و تنبيه را براي مقدمات اين كار قرار دهد خيلي اثرش بيشتر است. مثلا هر وقت به عكس مبتذلي نگاه كرد، مقدار قابل توجهي از پول تو جيبي اش را صدقه بدهد. يا اگر از خواندن مطالب تحريك كننده جنسي چشم پوشي نمود به نحوي خودش را تشويق نمايد. مجيد نوجواني كه در درمان خودارضايي اش بسيار موفق بوده اين راه را بسيار موثر مي‌داند:

عهد و پيماني كه با خودم بستم و الان حدودا هشت سال از آن مي‌گذرد و تاكنون نيز بدان پايبند بوده‌ام چنين است: هر گاه در مبارزه با عمل خودارضايي شكست خوردم بر من واجب است كه هفت روز روزه بگيرم. سه روز آن بايد بلافاصله پس از شكست و پشت سر هم باشد و چهار روز ديگر در طي يك ماه پس از روز شست به جا آورده شود. اين جريمه‌اي است كه براي خودم گذاشته‌ام بسيار كمكم كرده است.

 

زلال - حوزه مشاوره فرهنگی

 

 داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس داستان سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس عكس سكس فيلم پورن  فيلم پورن  



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: درمان خودارضايي، راه هاي ترك خود ارضايي، ،
:: برچسب‌ها: تشويق و تنبيه,